.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهترين واکنش والدين در مقابل آرايش دختران
يک روان‌شناس گفت: گاهي محيط خانوادگي و تماشاي برخي فيلم‌ها موجب مي‌شود تا کودک براي تامين حس زيبايي خود از لوازم آرايشي استفاده کند. بهترين واکنش والدين اين است که به جاي تنبيه با فرزند خود صحبت و او را در کلاس نمايش ثبت‌نام کنند.

به گزارش شمال نیوز، عليرضا جعفري در پاسخ به سؤال يکي از شهروندان درباره علاقه زياد دختر ۶ ساله‌اش به لوازم آرايشي اظهار داشت: کودکان دوست دارند در دوران کودکي اثري از خود به جاي بگذارند به همين دليل است که به نقاشي و کاردستي علاقه زيادي دارند.

وي افزود: برخي والدين در خانه ديواري را براي نقاشي کودک اختصاص مي‌دهند زيرا کودکان به نقاشي روي ديوار علاقه دارند و از اين طريق نياز خود را به خلق اثر برآورده مي‌کنند.

اين متخصص حوزه بهداشت روان محيط خانواده و فرهنگ غالب بر آ‌ن را يکي از دلايل علاقه اين کودک ۶ ساله به مصرف لوازم آرايشي دانست و گفت: ممکن است محيط خانواده و تماشاي برخي فيلم‌ها موجب شود تا کودک به لوازم آرايشي علاقه نشان دهند هر چند که اصليترين دليل تلاش براي جلب توجه است.

جعفري افزود: گاهي بي‌تفاوتي نسبت به برخي رفتارهاي کودکان در حذف آن مؤثر است بنابراين والدين اين کودک بايد نسبت به اين رفتار کودک بي‌تفاوت باشند و او را تنبيه نکنند، همچنين تشويق اين رفتار مي‌تواند موجب تثبيت آن شود.

اين روان‌شناس تأکيد کرد: برخي کودکان بي‌توجهي والدين را با برخي رفتار‌ها جلب مي‌کنند مثلاً وقتي والدين آن‌ها استراحت مي‌کنند صداي تلويزيون را بيشتر مي‌کنند تا توجه والدين را جلب کنند بنابراين بي‌تفاوتي نسبت به برخي رفتارهاي کودک به از بين رفتن آن کمک مي‌کند.

جعفري اظهار داشت: بهتر است مادر اين کودک به فرزند خود بگويد که مصرف برخي لوازم براي بزرگسالان است. همچنين ترتيب دادن نمايش عروسکي در خانه و گريم کودک مي‌تواند حس نياز او به زيبايي و مطرح شدن را تأمين کند.

وي افزود: گريم کردن کودکان در پارک‌ها يکي از روش‌هاي مناسب براي تأمين اين حس نياز است زيرا کودک دوست دارد مرکز توجه باشد و تلاش براي جلب توجه در انسان با خلق اثر خود را نشان مي‌دهد.

اين متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد: براي تأمين نياز کودک خود به جلب توجه و زيبايي او را در کلاس‌هاي نمايش ثبت‌نام کنيد و هرگز کودک خود را به خاطر رفتاري که علت آن را نمي‌داند تنبيه نکنيد. چنانچه والدين اين کودک در واکنش به رفتار او ناتوان بودند مي‌توانند به روان‌شناس کودک مراجعه کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.